Meistä

Sodasta ja rauhasta

Tämä sivusto keskittyy Suomen Puolustusvoimiin, sekä sodan ja rauhan ajan asioihin. Suomessa jokaisella 18 vuotta täyttäneellä miehellä on velvollisuus osallistua asepalvelukseen, ja myös naiset voivat ilmoittautua mukaan vapaaehtoisina. Suomessa asepalvelukseen astuvien prosentillinen osuus on korkea. 2000-luvulla osuus on ollut aina yli 80 %, ja vuonna 2018 yli 1 500 naista haki vapaaehtoiseen asepalvelukseen, joten aihepiiri koskettaa suurta osaa suomalaisista.

Sivustomme käsittelee erilaisia armeijaan ja sota-aiheisiin liittyviä teemoja. Ihmisten lisäksi eläimillä, kuten hevosilla ja koirilla on, ja on aina ollut merkittävä rooli puolustus- ja sotatoimissa. Sotakoirat ovat Suomen armeijan hallussa olevia koiria, jotka koulutetaan esimerkiksi vartiointitehtäviin. Verkkosivuillamme voit tutustua esimerkiksi sotakoirien matkaan pennusta aina valmiiksi sankariksi, sillä sotakoirien arvostus on aika nostaa sille kuuluvalle tasolle.